
‘Ik verzamel alle kennis en dit doe ik bij de groten in beautyland.’
INTERVIEW | FEB 2021
HUDA KATTAN
Alles wat zij lanceert verandert in goud, lijkt wel. Het is de Amerikaanse beautyqueen Huda Kattan die de make-upwereld verovert en nu één kaarsje uitblaast voor haar skincarelijn WISHFUL. Ik miste alleen een product in haar collectie, maar ook dat is nu beschikbaar: het wenkbrauwpotlood. Ik heb hem als een van de eersten mogen testen en ze heeft het weer voor elkaar gekregen, hoor. De kleur, de substantie en het aanbrengen: het is precies zoals je verwacht. Meer zelfs nog. En naast het testen kreeg ik ook nog de mogelijkheid om haar te interviewen. Een kijkje achter de schermen bij Huda Kattan.
Wat maakt dit product dan echt anders dan de andere wenkbrauwpotloden?
‘Het duurde drie jaar om een product te lanceren dat nog niet bestaat en dat is moeilijk in de beautyindustrie waar al zoveel is. Ik gebruik vaak castrorolie of kokosolie voor mijn wenkbrauwen omdat mijn haren vaak uitvallen. Deze olie moest dus in dit potlood komen om het persoonlijk te maken en dat is gelukt. Met een potloodpunt van 0,9 millimeter waarmee je echte haarachtige lijnen kan maken is dit er een die nog niet bestond.’
Waarom eerst make-up en toen pas skincare?
‘Eigenlijk wilde ik liever beginnen met een skincarelijn dan met een make-uplijn. Ik ben altijd erg geïnteresseerd geweest in huidverzorging, omdat mijn huid niet zo geweldig was. Sinds mijn tienerjaren heb ik last van acne, ongelijke textuur en worstel ik met pigmentvlekken. Dat is ook de reden waarom ik geobsedeerd was door het vinden van de beste producten voor mijn huid. Toen ik begon met bloggen was dit een uitlaatklep en een goed platform om mijn zelfgemaakte huidverzorgingstips te delen. WISHFUL is daarom echt een droom die is uitgekomen.’
Hoe ontstond WISHFUL?
‘De collectie moet bestaan uit producten die echt doen wat ze beloven. We gaan met deze collectie geen rimpels verhelpen, omdat we weten dat we dit als niet-medisch merk niet kunnen ontwikkelen. Dus in plaats daarvan wilden we eenvoudige producten maken voor een brede doelgroep. Je kan onze collectie omschrijven als gentle, simpel en effectief.’
Wat wil je over vijf jaar?
‘Veel van de ideeën voor de collectie zijn dus begonnen met de ingrediënten die ik al jaren gebruikte in mijn ‘doe het zelf’-producten… lees verder op amayzine.com
“Het is een droom die is uitgekomen”
INTERVIEW | JAN 2021
PAULA BEGOUN | DEEL 1
Ik was zó nerveus. Want Paula Begoun is dé vrouw achter het skincaremerk Paula’s Choice, zat op de bank bij Oprah, heeft vijfentwintig verschillende boeken op haar naam staan en is voor mij dé grootste beautygoeroe. De lancering van de CBD Olie + Retinol en de CBD Milk is er eentje die ik net snel vergeet. Naast de lancering heb ik haar namelijk één op één mogen interviewen.
Volgens Paula kun je niet vroeg genoeg beginnen met anti-aging. ‘Op dag twee vanaf je geboorte ben je eigenlijk al twee dagen te oud. Niet dat je dan al met CBD moet gaan smeren hoor, je moet natuurlijk ook kijken waar je huid behoefte aan heeft. Dit is heel persoonlijk: wat voor jou heel goed werkt kan mij alleen maar onzuiverheden geven. Het is ook de substantie die meespeelt. Voor mensen met een droge huid werken oliën en lotions heel goed, maar heb je een vette huid, dan kun je beter kijken naar een gel. Je bent dus even zoekende naar dé perfecte gezichtsverzorging, maar als je die eenmaal hebt gevonden, dan heb je er jaren wat aan,’ vertelt Paula.
Laat jij naast het smeren van producten ook nog andere dingen aan je huid doen zoals peelings of laserbehandelingen?
‘Ha, jazeker. Hoe kan ik er anders zo uitzien op mijn zevenenzestigste… lees verder op amayzine.com
“Op dag twee vanaf je geboorte ben je eigenlijk al twee dagen te oud.”
PAULA BEGOUN | DEEL 2
Confession time: ik vind het dus altijd best wel lekker om in de ochtend met een verkoelende gezichtsroller aan de slag te gaan. Beetje rollen van links naar rechts, als mijn gezicht gereinigd en ingesmeerd is. Ik kreeg hierover een digitale corrigerend tikje van Paula Begoun, de vrouw achter het skincaremerk Paula’s Choice. Want tsja, dat is dus helemaal niet verstandig om te doen. Ik heb haar 1-op-1 mogen interviewen en naast skincaretips waar je zéker iets aan gaat hebben, gaf ze mij ook het recept van haar lievelings-Martini.
Wat is de grootste onzin die je hebt gehoord over skincare?
‘Er is zóveel dat gewoon echt niet goed is voor je huid. Laten we beginnen met de zon, die is eigenlijk je grootste vijand. Wie heeft bedacht dat de zon lekker is? Hij is verantwoordelijk voor de meeste huidziektes, huidschade en huidveroudering. En jij vond de zon lekker, toch? Smeer jezelf áltijd in met minimaal factor 30. En ga je naar Hawaï? Dan minimaal factor 50.
“Ik begrijp echt ook niks van de trends die je overal ziet”
Ik begrijp ook niks van de trends die je overal ziet: rollers, skin icing, mirconeedling, gezichtsmakers en misschien nog wel het allerergste: toverhazelaar. Vooral dat laatste. Als je een vette huid hebt, dan heb je vast wel eens een product geprobeerd waar hazel in zat. Dit is vaak een tijdelijke oplossing, want met dit ingrediënt maak je het uiteindelijk alleen maar vetter en erger. Je wilt dit gewoon niet in je huidverzorging hebben. Waarom je de rollers niet moet gebruiken? Je huid hoort niet te bewegen. Het is elastisch maar niet zo elastisch dat je er jaren aan kan blijven trekken en duwen. De flexibiliteit wordt met de leeftijd een stuk minder en als je er dan ook elke dag aan gaat zitten werkt dit niet stimulerend. Hetzelfde geldt voor een haarelastiek dat na een tijd ook niet meer zo soepel is en terugkaatst. Je moet voorzichtig omgaan met je huid: deppend je huid droog maken en je verzorging aanbrengen werkt gewoon het beste. Gezichtsmaskers vind ik zonde van je tijd: gebruik je fijne serums en andere producten die passen bij je huid, dan is zo’n masker niet van toegevoegde waarde. We hebben al zo weinig tijd, laat staan voor een masker van twintig minuten. Het is wel een…lees verder op amayzine.com
INTERVIEW | DEC 2020
“Glow op de ogen, lippen, huid, overal”
MAKE-UP A LA SOFIA TILBURY
Als er een merk is dat glitter en glamour uitstraalt dan is dat Charlotte Tilbury wel, toch? En dat hebben we nodig voor de feestdagen. Ik sprak beauty artist Sofia Tilbury (hét nichtje van) en vroeg haar de make-up van het lijf over de mooiste glowy skin, de trends die ze liever had overgeslagen en haar kerstlook.
Wat typeert de Sofia-look?
Mijn dagelijkse look is vaak beachy met een gouden glow. Ik ben verslaafd aan de Glowing Jen lipstick waardoor mijn lippen voller lijken dan ooit, maar mijn absolute favoriet is de Charlotte’s Airbrush Bronzer: hét poeder dat precies die sun-kissed look geeft die je wilt, zelfs in de winter. Ik hou trouwens ook echt van de Pillow Talk lipstick. Charlotte en ik hebben die zo vaak gebruikt bij celebrities omdat die past bij iedereen. Je ziet er meteen mooier, frisser en zachter uit.
Wat heb je naast je telefoon altijd mee in je tas?
Naast sieraden, mijn zonnebril en gezichtsmaskers heb ik ook altijd mijn Hollywood Flawless Filter, Airbrush Flawless Finish Powder en Magic Lip Oil mee. Het is weleens gebeurd dat mijn Uber-chauffeur terug moest rijden omdat ik een van de items vergeten was mee te nemen.
Welke make-up kun je blind aanbrengen?
Ik denk dat ik best wel veel kan aanbrengen zonder te kijken. Sowieso een perfecte Pillow Talk lip en een snelle contour met de Charlotte’s Filmstar Bronzer en Glow. Ik sta er bekend om dat ik mijn make-up in een seconde kan doen als het nodig is.
Welke trend hadden we beter over kunnen slaan?
Ik heb heel veel tijd voor alle beautytrends, maar er is één trend geweest waar ik niet omheen kan: de overgeplukte wenkbrauwen. Ik hou van een natuurlijke, wilde…lees verder op amayzine.com
INTERVIEW | NOV 2020
de vrouwen achter het platform: We Are Eves
De twee beste vriendinnen Julie en Esther lanceerden pas een jaar geleden de app We Are Eves: het eerste beautyplatform met eerlijke product reviews. De app staat al even op mijn telefoon en handig dat-ie is. Je maakt een eigen ‘shelfie’ met daarin je favoriete producten, geeft over ieder product je eerlijke mening, die vervolgens weer wordt gelezen door een member die geïnteresseerd is in dat product en andersom. Best wel een win-winsituatie, toch? Ik was heel benieuwd naar de vrouwen achter dit handige platform en mocht ze een aantal vragen stellen.
Dat jullie app de uitkomst is voor veel vrouwen is met 30.000 members meer dan duidelijk. Wanneer kwam het moment dat jullie dachten: laten we het gaan proberen?
Ik had het idee om een app te ontwikkelen met eerlijke informatie over beautyproducten. Dat was iets wat ik zelf miste en wat nog niet bestond. Het begon dus als een soort van hobbyprojectje naast mijn werk. Ik ging me steeds meer inlezen, een business case maken en het eerste design ontwerpen. Tot ik me realiseerde dat ik dit nooit in mijn eentje zou kunnen opzetten en een paar weken later met vriendin Julie een hapje ging eten. We hadden elkaar al lang niet gesproken en moesten enorm bijkletsen. Op een bepaald moment realiseerde ik me dat zij mijn ideale business partner zou kunnen zijn. Zij had precies de ervaring en kennis van E-commerce en operations die ik niet had. We zijn erg verschillend qua karakter en dat is precies wat je nodig hebt in een businesspartner. Daarnaast ken ik haar nu al meer dan 25 jaar en vertrouw ik haar blind. Ik heb haar tijdens dat etentje gevraagd of ze het idee van We Are Eves samen met mij wilde gaan opzetten. En ze zei ja. Gaaf hè.
Merken jullie dat er door corona en meer thuisquarantaine langere reviews geschreven worden of merken jullie eigenlijk geen verschil?
Sinds april merken we dat onze members opeens veel actiever werden en elkaar ook echt opzochten voor steun. Dat was mooi om te zien. We hebben toen ook verschillende ‘challenges’ op het platform georganiseerd om onze members door de eerste moeilijke periode heen te helpen. Iedereen zat natuurlijk opeens thuis en kon wel wat luchtige afleiding gebruiken.
Die 30.000 members hè, hoeveel daarvan zijn mannen?
Haha, niet zoveel. Ik denk misschien een stuk of vijftig? We weten wel dat er ook een drag queen op het platform zit en een drag king. Zo leuk.
Jullie hebben vast al leuke ideeën en updates voor het nieuwe jaar. Kunnen jullie daar al iets over delen?
Er komen heel mooie samenwerkingen aan met te gekke merken en ook gaan we in het buitenland lanceren. Daarnaast zullen we een aantal nieuwe features lanceren voor onze members… lees verder op amayzine.com
“Ik ken haar al 25 jaar en ik vertrouw haar blind”